The screenplay of To Kill a Man focuses on Jorge, a hard-working man, earning just about enough to cover his family’s basic needs and who is attacked by Kalule, a neighbourhood thug. Jorge’s son will confront Kalule who shoots him. Despite the death of the young boy, Kalule only receives a minimum sentence and the tension escalates...