Set against the momentous backdrop of the whirlwind Tahrir Square protests, Winter of discontent poetically explores the anguish of a victim state terror in 2009, presaging and intertwining with the pivotal events in 2011 that changed the face of Egypt. As the stories of the characters unfold, we are propelled headlong into the heady, often surreal atmosphere of terror and uncertainty that characterized the last days of Mubarak's rule.