The border zone of country in full excitement, Niger is classified red zone. Originally, simple support of Moussa, Tuareg of Niger, band member of Désert Rebelle, this movie of Chérifa Difellah-Placidet, was intended to promote the festival of Agadez of which Moussa Bilalan Ag is one of main organizers. In the course of days the movie was transformed a kind of report on a part of the reality of this country.