Between the Ras Jdir check-point separating Tunisia and Libya, and the town of Ben Guerdanne, there isn't much except open countryside. During spring 2011, more than a million refugees of various nationalities and languages flocked to Tunisia, fleeing escalating combats in Libya between revolutionaries and pro-Gaddafi forces. Only a few weeks after the Tunisian revolution, a temporary town had to be built in the south of the country in order to accommodate the refugees as quickly as possible. The three directors, Ismaël, Youssef Chebbi and Ala Eddine Slim have chosen to bring their cameras to the building site.