"Identity is our legacy and not our inheritance; our invention and not our memory." (Mahmoud Darwich). Questioning the Poet's sentence about identity and transmission, four filmmakers draw up a sensitive portrait of the Arab world, driven by their own concerns, composed by their daily and intimate life, in four different places.