This film is a portrait of a generation in Lebanon in the 1960s and 1970s, men who left their provincial villages to live in the capital and make a new life for themselves. Many of them, like the filmmaker’s father, became truck drivers at the time thanks to the prosperous activity of the port of Beirut. Yet as the country has changed, this era is sadly long gone.