In the wake of the Egyptian revolution, four women speak of their fight for the future and what it means to be a woman in Egypt. In the Shadow of a Man weaves through their worlds as they tell us their stories of marriage, divorce, love and resistance, mirroring their lives with Egypt's greater struggle for freedom and self-determination.