Like every teenager, Julien dreams of adventures and thrilling sensations. But, when you live in a wheelchair, those dreams are not easily achievable. To succeed, he dares his father to compete with him to the « Ironman », one of the most difficult sports event. The whole family is brought together again to try to pass the finishline.