This documentary depicts the decay of East Jerusalem through the life of Ibrahim Shabana, 67. Born in the beautiful Old City to a family that was once the most respected distributor of books in Palestine, Ibrahim now lives in a crowded refugee camp at the margins of the city. His only income comes from selling the Al-Quds daily newspaper at the famous Damascus Gate, entrance to the Old City. But at the Gate, where reality and fantasy intersect, Ibrahim’s belief in his kinship with the late famous Egyptian singer Abdel Halim Hafez, with whom he shares a last name and a similar appearance, may mean a paradoxical power of salvation.