Spain 1492. Inseparable sisters Isabel and Clara have their privileged lives torn apart by the arrival of the Inquisition, which decrees that all Jews must either convert to Catholicism or be banished into exile. The sisters flee to Holland, where Isabel assumes the role of head of the family and arranges for Clara to marry Alfonso Salvador, with whom Clara has a daughter, Victoria.