Simon, a thief released on parole, accepts to carry out the biggest job of his life, which is to steal the "Florentin," a mythical diamond being auctioned by its owners. To succeed, he must get close to Julia, a diamond expert, for whom the sale is of considerable personal importance. Beyond the boldly daring theft, Simon will lead Julia toward a destiny that she could never have imagined.