It's the end of the school year. The long-awaited holidays have finally arrived. Little Nicholas, his parents and Granny hit the road heading for the sea, and move into the Beau-Rivage Hotel. At the beach, Nicholas wastes little time making new friends: there's Ben, who isn't on holiday because he lives here; Freddy, who eats anything, all the time... Even fish... raw. There's George, who talks funny because he's English, Paul the constant crybaby and Christopher, who always wants to be right and is really, really annoying. Nicholas also gets to know Elizabeth, a little girl who follows him everywhere, wide-eyed. "How sweet, those two. I hear wedding bells in the future," laugh the grown-ups. Nicholas panics! Luckily his pals are there to help him... and to cause trouble. Between the beach, the hotel and the forest, with his friends, his family, the beach attendant and the swimming coach, Nicholas is really going to enjoy a holiday to remember.