Christos Haas, who plays the role of Kurt, suffers from Marfan Syndrome (a genetic disorder of the connective tissue, which causes hearth problems, blindness and extreme growth) in real life. But the film is much more than a document of Christos’ condition. After killing his clinging mother, Kurt goes on a journey that blurs the boundaries between perpetrator and victim. He meets other disabled people in a care home, drifts about in the confines of that society, befriends Conny, a thirteen-year-old escapee from a broken home who readily participates in Kurt’s protest against his body, ignoring the abyss into which his body is heading.