Jesper is a soldier in the German army. Although his brother was killed whilst serving in Afghanistan, he nevertheless reports for a new tour of duty in this war zone. He and his unit are to protect a remote village from the Taliban. One of the people accompanying Jesper is a young interpreter, Tarik, whose job includes mediating between soldiers and villagers. Both sides have a hard time trying to overcome the differences in their respective ways of life. Jesper must gain the trust of both villagers and the allied Arbaki militia and his nerves are soon on edge. He finds himself increasingly morally conflicted as a result of his superiors’ orders. His association with the Germans means Tarik’s life is constantly under threat, but when Tarik begins to fear for his sister’s safety, Jesper has to make a decision.