Following 18 years of imprisonment in New Mexico, Garnett has only one thing in his head: to join the outside world and live a normal life. His parole officer, Emily Smith, is to help him in his struggle. But Garnett's past soon catches up with him. Sheriff Bill Agati intends to make him pay dearly for the death of his sidekick 20 years earlier.