Water is lifeguard Donato’s element and the sea is his home. The ‘Beach of the Future’ mentioned in the film’s title unexpectedly gives his life new direction. When two men are caught by a dangerous current, Donato dives in and manages to save Konrad, a German tourist, but his best friend’s life is claimed by the sea. While along the coast the search is on for the body, Konrad and his rescuer get to know each other. Their initial physical attraction soon turns into a deeper emotional bond. Donato follows Konrad to Berlin, a city that may not be by the sea but which is nonetheless a place where he can reinvent himself. Years later, Donato is confronted with his past when his younger brother Ayrton appears at his door furious and wanting to know why Donato left him without saying a word. But just like Donato before him, Ayrton will also throw himself into the maelstrom of the strange city, and he, too, will find more questions than answers.