Concerning Violence combines newly discovered archival material depicting some of the most daring moments in the confrontation with colonial power, accompanied by singer Lauryn Hill’s searing narrative and drawn from psychologist/philosopher Frantz Fanon’s seminal anticolonial text, The Wretched of the Earth.