Nordstrand tells the story of two brothers, Marten and Volker, who meet in their parents' now empty house on the coast. Older brother Marten would like to pick up together their mother from prison where she has been since the death of their violent father years ago. But Volker seems only to have come in order to sell the house. He apparently can't forgive neither his mother nor his older brother for the fact they didn't protect him from the abuse committed by the head of the family.