Austria, 1950s. Franzi, eleven years old, lives in a small town with her parents. Photographs belong to her life like picture books to those of other kids. She spends days and nights between dream and reality, ‘bringing to life’ the photos her dad took in Morocco, Algeria and Tunisia while being stationed there as a foreign legionaire. The images are enigmatic and spark her imagination, fascination and horror never lie far apart. The father’s feverish dreams, triggered by a recurrent surge of malaria, become the girl’s nightmare. Years later, the successful and now grown-up Franziska travels from Graz to Novi Sad, searching for a lost sister and the images of her childhood start blurring with her journey to Serbia.