The story of a woman forced by circumstance to confront the place that made her. Having left behind her life as a failed actor, Antigone, now in her thirties, takes a job as an English teacher. She reconnects with old friends and neighbours who never left the town, and even finds a younger boyfriend. But as the community's undercurrents of intolerance and violence begin to boil over, Antigone's determination to return to her roots and quietly reassimilate is shaken — until it becomes increasingly difficult to stay out of other peoples' business.