Le beau danger is a cinematic arrangement between documentary portrait and literary text. Interwoven with the moving image and divided into one hundred and seventy black and white text screens we read the work of the Romanian author Norman Manea. It is the attempt to have image and text question each other and respond to each other. Arising from the observation of the present of the author, which is also our present, the inner conflict of our time becomes visible, a conflict in which information becomes the counterpart of experience and therefore also of the memory itself.