A walk through the Cervantes district of Algiers in search of characters and stories rooted in this city, from Tarzan & Jane to Don Quixote. Reality and fantasy merge as the collective memory of a district and film history come together. An imaginative and charming short film that combines comedic cinephilia and urban legends.