Namir is a French filmmaker of Egyptian origin. One day he watches a videotape of the Virgin Mary’s apparition in Egypt with his mother who, like millions of other Copts, (Egypt’s Christians) sees the Virgin on the screen while he sees nothing. Skeptical about the videotape, Namir travels back to Egypt, to make a film about the bizarre occurrence of these apparitions.