Story of an exil, Tinghir-Jerusalem, echoes from the Mellah, follows the destiny of a Jewish community which left the Berber village of Tinghir in Morocco in the 50/60. Kamal Hachkar, the film director who originated from this village, brings us back to the mixture of the Jewish and Muslim cultures and its cultural richness.