Nashaat is a Palestinian fighter who was killed by the Israelis in 1982. When Aseel, Nashaat's nephew, comes across a fact that makes him doubt the circumstances of his uncle's death, he embarks on a quest to find the truth. Not only does this quest lead him to disturbing facts, but it also makes him understand the real reasons behind his broken relationship with his father during his childhood.