In 2008 and 2009, a group of Hungarian rightwing extremists committed a series of attacks on random members of the Roma community. Six people were killed, including a five-year-old, and another five were injured. Judgment in Hungary is a film about the trial of the four-member of the group. The film is a classical courtroom-drama taking place in a small and claustrophobic court room in Budapest. The trial began March 2011 of four suspected perpetrators charged by the state, and ended on August, 2013. They were charged of serial killings with racial motivation.