Felice chi è diverso is a journey through a secret Italy, which rarely gets captured on film. It is homosexual Italy, from the 19th century, to the beginning of the next century to the 1980s. A journey made up of stories gathered from the northern and southern parts of the country, based on those who had to endure being different first-hand. Tales of repression, censorship, dignity and happiness.