The sixth part in the compilation film series Fucking Different breaks new ground. Since 2005 producer and project initiator Kristian Petersen has asked gay and lesbian filmmakers from various cities to make short documentary and fiction films – in each case a lesbian taking on gay topics and vice versa. Fucking Different XXY intends finally to dissolve the binarity of classic gender identities. Seven transgender filmmakers from all over the world have made short films about aspects of sexuality which are alien to them.