With the references to the Thebaid cycle, the 3 films that make up Trilogy follow the destiny of Hellenism as seen through the relationship of two people who first met as children in 1919 during the fight of the Greeks from Odessa, only to lose each other and find each other again again in different times and places, living through the great historic events of the 20th century and the turn of 21st.