On the Île de Bourbon in the early 1900s, famous English author Lewis Lafoly is the picture of elegance, whiling away his forties in the middle of the Indian Ocean. There, he meets Rosenn, a young woman who has a seductive effect on everyone she comes across. As he too falls under her spell and a consuming passion develops between them, far away, shells are falling on the front line in the Great War.