A spy thriller telling a historically based story of a man who alone dares to challenge Soviets being in the middle of the communistic system himself. Planning the maneuvers of Warsaw Pact forces he discovers that the American plans of nuclear counterattack against Soviet forces is planned to be executed on Polish territory. Thanks to his determination he starts a long, lonely and psychologically exhausting cooperation with CIA. From that moment the life of his and his family is in danger as one careless move can lead to tragedy.