The celebrated lyricist, Edwyn Collins could only say two phrases after waking up: 'Grace Maxwell' and 'The Possibilities Are Endless’. This is the incredible story of Collins, a songwriter who had the contents of his mind effectively deleted after experiencing a stroke. Placed inside Edwyn's mind, we embark on a remarkable journey from the brink of death back to language, music, life and love. With the help of his wife Grace, Edwyn submerges himself in a landscape of memories, as he tries to unlock the story of his past. More than a story of determination against all odds; it is an intimate and life-affirming tale of rediscovery.