Italians in Berlin are a special breed. Thousands come every year to stay - and six years ago, filmmaker Alessandro was one of them. An old saying professes that after 6 years in a foreign country, you finally realize what you really are: an immigrant. You feel disoriented and homesick. Alessandro's quest for other Italians in Berlin evolves into a hilarious real life comedy.