To End All Wars is the true story of Ernest Gordon, a young Scottish teacher who signs up with The Argyll and Sutherland Highland regiment at the outbreak of the Second World War. In 1942, during the fall of Singapore, the regiment is captured by the Japanese and taken to a prisoner of war camp in Thailand.