Eric, an ordinary man in his mid 30's with an ordinary job wins a large sum of money playing the lottery. Despite his total lack of talent, he quits his job and sets off to learning how to play soccer. Eric firmly believes that if he spends 10 000 hours of training on what he sets his mind to, he can master just about anything.