In the film as in life, Carmina is a stout, heavy-smoking matriarch from a working class barrio of Seville. In the film's very first scene, her husband Antonio suddenly falls ill and dies. He'll remain there in his arm chair for pretty much the duration, since Carmina decides that she won't inform the authorities until she has received Antonio's bonus pay check, due the following Monday.