A disturbing psycho-sexual thriller which, through a highly plotted story, examines how easily we can manipulate, and be manipulated, by the ones we love. Using genetic engineering as a metaphor for the atrocities committed in the concentration camps, Trinity explores the potentially disastrous consequences of searching for perfection in the human form. A young female officer, Schiller, is accompanied by her ex-lover, superior officer Brach, on a mission to recover a rogue geneticist Doctor Clerval. Together they investigate a distress signal from the gene camp in which Schiller was incarcerated. So begins their entanglement in a deepening web of convolution, doubt and deceit.