Father ploughs a supermarket with oxen, the plough ripping the tiles. A forest full of dead and Niagara falling onto a cathedral altar. These are the visions of Adam, a poet who ha lost his beloved in a car crash. A national tragedy imposes on a personal one. It is 2010, a Biblical year for Poland with floods, fires, landslides and the catastrophe of the presidential plane being torn apart i mysterious circumstances along with the nations elite. Adam gives up his job as professor of literature to work at a supermarket checkout. Yet all he wants is to sleep, escaping from the painful reality.