It’s at the end of the eighties, and the hedonist Ernst, whom everyone calls “Goalie,” returns to the small town of Schummertal after spending one year in prison. This is where he grew up; everyone here knows him. Goalie wants a new start, this time a life without drugs. He looks for a job and falls in love with Regula, a waitress. It doesn’t matter to him that his best friend Ueli thinks he has become bourgeois. Strong-willed, somewhat naive and with a great deal of charm, he wants to get his life back on the right track. But just as his life is about to take a lucky turn, his past catches up with him.