With Praunheim Memoires Rosa Von Praunheim creates a very lively and entertaining cinematic monument dedicated to his origins. The film is at once the introduction to his life’s story and the artistic universe of the filmmaker, the social history of a city, Frankfurt, and an exciting look at its present state. Chronological narrative, associative strands of thought, fictional elements and interviews with well-known and lesser-known peers blend into each other.