Night Falls in India tells the story of Ricardo and Dana. Ricardo decides to travel overland to India, as he used to do in the old days, when he brought hippies to the East with his van, crossing Europe, Turkey, Iran and Pakistan. But the situation is very different now. Ricardo has been in a wheelchair for the last ten years, suffering from a degenerative disease now in its final stage. He wants to die on the banks of the Ganges River and meet Gadhali again. In this journey, he is accompanied by Dana, his Rumanian housekeeper. Life owes something to these two lonely beings. The journey will become the alibi for paying it off.