Jean-François, a twelve-year-old boy, lives with his parents and brother on the family farm. One day, a fabulous gift, Gazelle, a foal, disrupts his peaceful existence. With Gazelle he discovers an unknown world, full of sensitivity and silence. In this film, we follow the life story of Jean-François Pignon, one of the most famous horse trainers in the world, from the beginning of his career to the point where pride is his undoing. We then observe the conversion which leads him to wok on what he wishes to become, along with the transformation that this approach brings to his relationships with other human beings, of course, but also with horses, and which perhaps finally leads him to discover the secret of happiness.