Not Present Time tells the story of a young man’s confusion in present times. The protagonist Tadas (30) is looking for answers to questions that are relevant to many of his peers, coming of age in between nostalgic socialist childhood dreams and the ideals pushed by a young democracy, relentlessly rushing forward.