1850. A shepherd boy finds a young girl in a wretched condition. Tinke, a homeless wanderer, is taken into care by a farmer. But Tinke, it turns out, is from a wealthy family; her dying mother once gave her a necklace, the proof of her identity, but this valuable family heirloom has been mislaid...