13 Europeans directors explore the theme of Sarajevo and what this city represents in European history over the past hundred years, and what Sarajevo incarnates today in Europe. From different generations and origins, these eminent filmmakers offer many singular styles and visions. François Schuiten, famous Belgian comic book artist (Cities of the Fantastic) imagined animated cartoon links in between these films, a metaphoric transposition in his graphically luxuriant world of the emblematic bridges of the city of Sarajevo.