12 loveable lunatics, capturing the comic and tragic in all four corners of the earth: cartoonists who risk their lives to defend democracy, with a smile on their faces and a pencil as their only weapon. They are French, Tunisian, Russian, American, Burkinabe, Chinese, Algerian, Ivorian, Venezuelan, Israeli and Palestinian.