In a remote Kurdish village in the mountains little Jiyan is worried about her father who has been arrested by the Turkish police as a suspected guerilla. He will only be released when his family surrenders his gun. The problem is: he has never possessed one. And so Jiyan’s grandmother Berfé has no choice but to set off in search of a weapon. A long march on foot leads Berfé and Jiyan through breathtakingly beautiful mountains to their relatives and beyond, into the unknown. On their journey Berfé displays courage and tenacity and Jiyan learns what it takes to survive in the adult world.