1952. Bill Rohan is 18 and wanders, dreamy and happy, along the riverside where his family have a house. His daydreaming is rudely interrupted by the Korean war, the draft, and the harsh reality of the military camp where he trains. There, he meets Percy, who becomes his firm friend. After their induction, numerous conscripts are sent to Korea. Bill and Percy are lucky enough to find themselves as instructors in a training camp. They plot against an unbearable sergeant. They also make some excursions into the outside world. During one of them, Bill falls in love with a girl who is unattainable.