In Israel there is neither civil marriage nor civil divorce. Only rabbis can legitimate a marriage or its dissolution. But this dissolution is only possible with full consent from the husband, who in the end has more power that the judges. Viviane Amsalem has been applying for divorce for three years. But her husband Elisha will not agree. His cold intransigence, Viviane’s determination to fight for her freedom, and the ambiguous role of the judges shape a procedure in which tragedy vies with absurdity, and everything is brought out for judgment, apart from the initial request.