The National Gallery in London is one of the great museums of the world with 2400 paintings from the 13th to the end of the 19th century. Almost every human experience is represented in one or the other of the paintings. The sequences of the film show the public in various galleries; the education programs, and the scholars, scientists and curators, studying, restoring and planning the exhibitions. The relation between painting and storytelling is explored.